Робота журналіста під час пандемії: як писати, як працювати, як виживати?

Пандемія, страх, економіка, COVID-19, стандарти, статистика, паніка, інфодемія. Про все це говорили 8-9 квітня 2020 року під час вебінару «Стандарти журналістики в умовах пандемії та кризи», організованому Академією Української Преси за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу.

«Захід надзвичайно актуальний та своєчасний, адже кожному з нас важливо знати стандарти журналістики, особливо за умов карантину та самоізоляції, коли зростає споживання контенту, як і вірогідність новинної залежності, лавинного поширення фейків та спрощених інтерпретацій подій», — ділиться враженнями Юлія Зоря, завідувач навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради».

Практичні інструменти, алгоритми, досвід та корисні лінки учасники отримували від президента Академії української преси Валерія Іванова,  медіатренера Андрія Юричка, менеджера проєктів Фонду Фрідріха Науманна за Свободу Володимира Олійника, експерта Міністерства охорони здоров’я України Євгена Гончара та лікаря-інфекціоніста, старшого викладача Школи охорони здоров’я НУ «Києво-Могилянська академія» Юрія Жигарєва.

Залишаємо корисні фрази для особистих нотаток для журналістів:

  • На вірус не хворіють! Вірус не лікують!
  • Завжди давайте читачу можливі рішення проблеми, яку описуєте. Він має чітко розуміти, де і який може бути вихід з положення;
  • Що хоче читач? Відповіді на питання, інструкцію дій, пораду, привід задуматися, натхнення на нові ідеї, відчуття що він має однодумців;
  • Чітко розписуйте структуру. Звертайте увагу на смисли, слова, речення. Вдало підбирайте ілюстрації. Перевіряйте факти. Вичитуйте текст, перевіряйте його на відповідність технічним стандартам;
  • Як додати до матеріалу ґрунтовності? Коментар, цитата, інтерв’ю, фактаж!
  • Експерт — людина, чия діяльність і спеціалізація знаходиться в одній площині з темою, яку Ви вибрали. Не переписуйте, не коригуйте його слова. Він має виглядати окремо від автора та тексту. Тільки тоді це додасть йому достовірності, він — це ваша противага, баланс. Якщо ви говорите про одне і теж саме — або ваша або його цінність різко знижується.

Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland
За підтримки Федеративної Республіки Німеччина

Автор: Лаура Маргарян

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right