Сучасні виклики медіаосвіти потребують якісної підготовки вчителя з питань теорії і практики

26.09.2022  

21 вересня 2022 року Академія української преси за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу провела вебсемінар “10 причин практикувати медіаосвіту під час війни”.

Під час заходу тренери розповідали про виклики і трансформації медіаосвіти в умовах воєнного часу, розкрили багато питань в теорії та на практиці, серед яких: 

  • медіаосвіта з прав людини в умовах воєнного конфлікту;
  • джерела правової інформації у воєнний час;
  • фіксація військових злочинів: що треба знати;
  • інформаційні війни;
  • епоха постправди;
  • рашизм та нацизм;
  • фейкові медичні потреби;
  • як медики-волонтери спростовують своєю діяльністю дезінформацію;
  • пропаганда VS журналістика;
  • журналістика відданості;
  • мова ненависті як барвиста обгортка: що буде потім.

Президент Академії української преси Валерій Іванов зазначив: «Можна нарахувати не тільки десять, а і сотню причин, чому медіаграмотність, критичне мислення набувають особливої актуальності в часи війни. Треба опановувати технології перевірки фактів, щоб завжди бути озброєними проти фейків і пропаганди». 

Завідувач кафедри методики викладання суспільних дисциплін Чернігівського ОІППО ім. К. Д. Ушинського Олександр Мокрогуз поділився: «Сучасні виклики медіаосвіти потребують якісної підготовки вчителя з питань теорії і практики. Разом з тим, медіаосвіта активно допомагає розібратися в нових термінах, зокрема, рашизм, постправда, інформаційна війна. Це робить медіаосвіту в школі не тільки актуальною, але й необхідною»

Викладач наукового ліцею «Обдарованість», кандидат біологічних наук, Заслужений вчитель України Шаламов Руслан акцентував увагу «Так само, як ми традиційно не вважатимемо, що хтось грамотний, якщо він вміє читати, але не писати, ми не повинні вважати, що хтось володіє медіаграмотністю, якщо він може споживати, але не виражати себе»

Медіатренер, кандидат філологічних наук, викладач КНУ імені Т. Шевченка Андрій Юричко зауважив: «Правдива інформація де є частка обману — є обманом із часткою правдивості. На перевірку треба витратити багато власного часу та володіти навичками, інструментами та додатковими джерелами інформації для перевірки. Під час війни краще витрачати час на корисніші речі і вірити лише офіційним джерелам інформації (і фактчекерам)». 

Всіх, хто не встиг і бажає відвідати вебсемінар “10 причин практикувати медіаосвіту під час війни” будемо раді бачити наступного разу у жовтні. Більше інформації Ви знайдете в наших анонсах

Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland

За підтримки Федеративної Республіки Німеччина

#
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right