Занурення в ШІ, симуляція редакції та етичні дилеми — чим запам’ятався другий «EDU-AI»

7–8 травня 2025 року Академія української преси за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу провела другий вебсемінар «EDU-AI: Методика використання ШІ для викладачів комунікативного циклу».

Захід був орієнтований на викладачів журналістики, PR та суміжних дисциплін і мав на меті озброїти учасників практичними знаннями про використання штучного інтелекту в освітньому процесі.

 

У програмі вебсемінару:

  • Освоєння інструментів ШІ для створення курсів — учасники навчалися використовувати ШІ для планування, наповнення й візуалізації навчальних програм, що дозволяє зекономити час і підвищити якість викладання.
  •  Розвиток критичного мислення і медіаграмотності — презентувалися практичні методики, які допомагають навчати студентів розпізнавати фейки, працювати з діпфейками та критично оцінювати інформацію в епоху цифрових технологій.
  • Актуалізація викладацьких навичок — йшлося про етику використання ШІ у журналістиці, PR і комунікації, що допомагає викладачам залишатися сучасними й конкурентоспроможними у своїй професії.

Президент Академії української преси, доктор філологічних наук Валерій Іванов зазначив:

«Тематика використання штучного інтелекту є сьогодні однією з топових в багатьох галузях людської діяльності, в тому числі комунікативної. І тут найважливіше не стільки теоретичне підґрунтя, скільки практичні методи та зразки впровадження. Саме на це був спрямований вебінар “EDU-AI: Методика використання ШІ для викладачів комунікативного циклу”. Ми намагалися зробити його максимально прикладним, щоб кожен учасник після заходу міг одразу впроваджувати отримані знання у свою професійну діяльність».

Медіаекспертка Академії української преси, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри соціальних комунікацій Маріупольського державного університету Тетяна Іванова поділилася:

«Гра, яка змінила все: як симуляція “Один день у редакції” стала родзинкою вебсемінару. Вебсемінар почався як звичайна зустріч викладачів журналістики, а закінчився — зануренням у захопливу гру, яка змусила кожного відчути себе в центрі сучасної редакції. Ми провели симуляцію “Один день у редакції”, де разом із учасниками опинилися в ролі журналістів, редакторів, фактчекерів і креаторів. Усього за 40 хвилин ми створили аналітичний матеріал про ШІ — з усіма викликами, темпами та відповідальністю справжнього медіа. Це був не лише цікавий досвід, а й потужна форма навчання».

Головна редакторка освітнього проєкту «На Урок» Любов Цукор прокоментувала:

«Тренінг "EDU-AI: Методика використання ШІ для викладачів комунікативного циклу" став справжньою лабораторією ідей та інновацій! Ми не просто вивчали інструменти ШІ, а досліджували, як вони можуть підсилити нашу професійну діяльність та взаємодію зі студентами та учнями. Було багато практики, обговорень та відкриттів. Разом ми дійшли висновку, що ШІ — це лише інструмент, а людина завжди залишається диригентом цього технологічного оркестру. Головне — використовувати ці можливості усвідомлено, з етичним підходом і розумінням цінностей».

Попереду — фінальний вебсемінар із серії «EDU-AI». Не пропустіть можливість долучитися!
Реєстрація за посиланням

Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland

За підтримки Федеративної Республіки Німеччина



#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right