Створюємо стійке до дезінформації суспільство

18.08.2018  

14-17 серпня 2018 року в рамках пілотного проекту з інфо-медійної грамотності для середніх шкіл — «Вивчай та розрізняй» відбувся тренінг для вчителів мистецтвознавства з чотирьох міст України. Реалізацію проекту здійснює IREX (Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів) спільно з Академією української преси та StopFake за підтримки Посольств США та Великої Британії в Україні.

Програма «Вивчай та розрізняй » (L2D-S) має на меті інтеграцію елементів медіаграмотності та критичного сприйняття інформації у вибрані шкільні предмети, тим самим формуючи в учнів середніх шкіл України навички медіаграмотності, критичного мислення та вміння відрізняти факти від дезінформації. Учасники – 47 вчителів з Чернігова, Маріуполя, Тернополя та Дніпра.

Протягом чотириденного заходу, вчителі вивчали інтерактивні методики викладання, вчилися використовувати онлайн-інструменти  та опановували технічні аспекти для ще кращої комунікації з учнями під час навчального процесу. Також, вчителі ознайомились із розробленими уроками, за якими вже цього семестру (вереснь-грудень) у відібраних школах зазначених міст почнеться викладання предмету для учнів 9-х класів.  

Заступник голови місії при Посольстві Великої Британії в Києві Ґелен Фейзі зазначила, що зараз як ніколи нам потрібні навички критичного мислення та медійної грамотності: «Вони необхідні для орієнтування у сучасному інформаційному просторі. Дуже важливо, щоб діти мали інструменти, які дозволять їм аналізувати інформацію, яка їм пропонується. Діти мають усвідомлювати вплив, який здійснює медіа. Закладання цих навичок у школі є однією з головних вакцин проти дезінформації».

Ґелен Фейзі

Президент Академії української преси Валерій Іванов розповів учасникам про діяльність АУП, окресливши місію організації та головні цілі. Додав, що в епоху постправди дуже важливо вміти розпізнавати фейки: «Діти мають знати наскільки правдива та інформація, яка до них надходить. Метою проекту є можливість передати певні інструменти, за допомогою яких швидко можна убезпечити себе від впливу недостовірної інформації».

 

Довідка:

Проект «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» направлений на здобуття учнями навичок критичного сприйняття інформації, а також інтеграцію медійної грамотності у програму загальної середньої освіти. Діяльністю проекту передбачено розробку методологічних матеріалів для вчителів вибраних класів та предметів. Навчання за даними матеріалами буде здійснюватися в 50 пілотних школах чотирьох міст: Дніпро, Тернопіль, Чернігів та Маріуполь.

Реалізація проекту здійснюється міжнародною організацією IREX та її українськими партнерами Академія української преси і StopFake, за підтримки Державного департаменту США та Міністерства закордонних справ і справ Співдружності націй Великої Британії у співпраці з Міністерством освіти і науки України.

envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right