Вчителі маріупольських шкіл вчилися засадам критичного мислення

28.03.2018  

27-28 березня 2018 року в Маріуполі відбувся тренінг з медіаграмотності для вчителів історії, української мови й літератури та мистецтва з шести загальноосвітніх навчальних закладів Маріуполя.

Захід відбувся у рамках проекту з інфо-медійної грамотності для середніх шкіл — «Вивчай та розрізняй (L2D)». Реалізацію проекту здійснює IREX (Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів) спільно з Академією української преси та інтернет-проектом StopFake за підтримки Посольства США та Великої Британії в Україні.

Тетяна Іванова

Освітяни протягом двох днів працювали з тренерами Тетяною Івановою, медіаекспертом, доктором педагогічних наук, професором, керуючим партнером Академії української преси та Євгеном Цимбаленком,  кандидатом наук із соціальних комунікацій, доцентом кафедри реклами та зв'язків з громадськістю, заступником директора Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка з науково-педагогічної роботи.

Євген Цимбаленко

Робота у рамках тренінгу була спрямована на формування навичок критичного мислення. Проаналізувавши приклади маніпуляцій та пропагандистських меседжів сучасної війни смислів у медіа, учасники заглибилися в складні, але надзвичайно цікаві технології декодування телевізійної інформації. Показовими прикладами стали новинні сюжети провідних українських телеканалів. Їх порівняння продемонструвало і залежність смислів від політики каналу, від його власника та редакційної стратегії, і коди формування ціннісних орієнтирів аудиторії, і маніпуляції символами, емоціями та узагальненнями.

Здавалося б, відомі і непомітні речі відкривалися в новому ракурсі, учасники навчалися протидіяти автоматизму сприйняття телевізійної інформації. І якщо подолання упередженого стереотипного ставлення до інформації виявилося нелегким процесом, то що вже й казати про власні упередження, які ми часто не здатні не тільки проаналізувати чи змінити, але й навіть помітити. Учасники тренінгу в ігровій формі впевнилися в неможливості 100% повної і точної передачі інформації від комуніканта до комуніката. Практичні вправи, ігрові форми поглибленого знайомства та медіаосвіти, плідний обмін тренерським і викладацьким досвідом перемежовувалися з теоретичним навчанням, палкими та зацікавленими були дискусії та полеміка, через які народжувалася істина медіаграмотності. 

Довідка:

Проект «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» направлений на здобуття учнями навичок критичного сприйняття інформації, а також інтеграцію медійної грамотності у програму загальної середньої освіти. Діяльністю проекту передбачено розробку методологічних матеріалів для вчителів вибраних класів та предметів. Навчання за даними матеріалами буде здійснюватися в 50 пілотних школах чотирьох міст: Дніпро, Тернопіль, Чернігів та Маріуполь.

Реалізація проекту здійснюється міжнародною організацією IREX та її українськими партнерами Академія української преси і StopFake, за підтримки Державного департаменту США та Міністерства закордонних справ і справ Співдружності націй Великої Британії у співпраці з Міністерством освіти і науки України.

envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right