Взаємодія з цифровим світом: як учасники онлайн-тренінгу напрацювали власну стратегію

11.02.2022  

Про медіагігієнічне поводження з гаджетами говорили під час триденного онлайн-тренінгу «Моя взаємодія в цифровому світі: стратегія, медіагігієна та медіабезпека». Кваліфіковані українські медіафахівчині  Тетяна Іванова, Оксана Мороз, Альона Романюк, розкрили суть роботи алгоритмів соціальних мереж, розповіли про сутність та викриття ботів, надали поради запобігання цифровим перешкодам. Тренерки розповіли, яким чином активувати критичне мислення, коли дивимось ролики, читаємо статті, взаємодіємо з банківськими структурами. 

8-10 лютого учасникам заходу, що відбувся у ZOOM, були запропоновані ділові ігри та вправи, спрямовані на формування стійкої мотивації до розумного споживання інформації та медіабезпеки. 35-ть викладачів, психологів, бібліотекарів, журналістів та активістів долучилися, щоб дізнатися про все це. 

Нагадаємо, що попереду ще два онлайн-тренінги за цією темою. Можете зареєструватися ось тут.

А поки,  пропонуємо ознайомитися з коротким фідбеком від медіаексперток заходу 😊

Тетяна Іванова, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри соціальних комунікацій Маріупольського державного університету, медіатренерка Академії української преси:

  • Маніпулятори, акаунт-підробки, тести на кшталт «Яке ти море» всі ці гачки ще більш мотивують нас замислитися: у якому інформаційному просторі ми живемо? Хто нам постачає інформацію? Як сформувати медіакультуру споживання цієї інформації. В які міри можуть допомогти нам жити у медіабезпеці. Про все це говорили на онлайн-тренінгу.  Сподіваюся, нам це вдалося у повній мірі розповісти про цифрові технології впливу. 

Оксана Мороз, засновниця ініціативи з інформаційної гігієни «Як не стати овочем»:

  • В умовах, коли понад половини українців думають, що вміють розпізнавати дезінформацію, проте тільки кілька відсотків можуть це зробити, інформаційна гігієна є вкрай важливою для розбудови держави. Одним з векторів її формування з допомогою місцевих медіа. Я рада, що журналісти активно долучаються до навчання інфогігієни та що АУП організовує його для них.

Альона Романюк, медіаекспертка, головна редакторка проєкту «По той бік путінської брехні»:

  • В умовах гібридної війни для кожного українця є надважливим вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, відрізняти правду від фейка і знати, як сумнівні ресурси можуть вводити в оману. Саме тому учасники під час вебінару перевіряли свої акаунти, ставили додатковий захист, вчилися розпізнавати шахрайські схеми, а також ботів та тролів у соцмережах, щоб убезпечити себе і своїх рідних.

Небайдужими залишилися учасники тренінгу. 

Юлія Зоря, завідувачка навчально-тренінгового центру STEM-освіти Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників:

  • Найважливішим виявився третій день вебінару, він був присвячений саме висвітленню питань про мотиви, які спонукають людей «залипати» у соцмережах. Розглядались питання про психолого-фізіологічні наслідки цифрової залежності.

Онлайн-тренінг «Моя взаємодія в цифровому світі: стратегія, медіагігієна та медіабезпека».  відбувається завдяки спільному проєкту між Академією української преси та міжнародною організацією Internews. Вона впроваджує «Медійну програму в Україні» за фінансування Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.

#
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right