Здоровий спосіб життя у інформаційному середовищі: Літня школа з медіаграмотності для школярів

11.07.2019  

Навички критичного сприйняття інформації є дуже важливими у часи інтенсивної інформатизації суспільства та вільного доступу всіх, особливо представників молодого покоління, до різних джерел інформації. Під час освітнього процесу для школярів вкрай важливо систематизувати та класифікувати її, знати про сайти, платформи та інструменти, які дозволяють визначити правдивість чи неправдивість новин, розуміти принципи дії медійних маніпуляцій тощо. Академія української преси спільно з Представництвом Фонду Конрада Аденауера в Україні поділяють думку, що медіаграмотність є однією із актуальних компетенцій сучасного учня. 4-7 липня 2019 року відбулася Літня школа з медіаграмотності, у якій взяло участь 24 старшокласники з Кремінної, Лисичанська, Краматорська та Гвардійського.

Під час прес-конференції керівниця Представництва Фонду Конрада Аденауера в Україні Габріеле Бауманн розповіла учасникам про життєвий і політичний шлях першого Федерального канцлера Німеччини, на честь якого названо Фонд. Про те, як сформувалась сучасна німецька політична система та як у повоєнній ФРН була усвідомлена важливість політичної освіти : «Насамперед, Фонд опікується політичною освітою. Адже демократична форма правління передбачає розподіл влади на гілки. Треба бути обізнаним у тому, як функціонує держава та хто за що несе відповідальність, яку специфіку має політична система країни. Політичні Фонди для цього і створені: щоб забезпечувати політичний плюралізм та допомагати громадянам у волевиявленні. Саме таку освіту ми і надаємо у Німеччині з 50-х років минулого століття».

«Політична освіта обумовлює те, щоб громадяни могли зробити свідомий вибір стосовно майбутнього своєї країни, — підтримав думку колеги президент Академії української преси Валерій Іванов. — Також протягом Літньої школи, ми навчатимемо вас критичному та аналітичному сприйняттю інформації з різних медіазасобів, що, сподіваємося, у майбутньому забезпечить правильне використання отриманої інформації та своїх особистих даних у соціальних мережах».

Хочемо відзначити, що перед сучасною людиною, саме в період інформаційної доби, постає вагома проблема. Вона полягає не стільки у тому, щоб отримати інформацію, а у тому, щоб визначити, яка саме інформація потрібна. Замовні матеріали, інформаційне «сміття», фейки, маніпулятивні технології, формування позитивного іміджу чи «чорний піар» — все це ускладнює інформаційне життя сучасної людини, особливо підлітків.

Протягом чотирьох днів наші тренери формували в учасників звичку розрізняти фактичну та емоційну подачу інформації, визначати ступінь довіри до джерел інформації, відділяти експертні думки від суджень та фактів. Робота передбачала застосування інтерактивних та проектних методів навчання, у процесі творчої діяльності та командної роботи. Фахівці своєї справи — медіаексперт, професор, керуючий партнер Академії української преси Тетяна Іванова та медіатренер, викладач Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка Андрій Юричко доклали максимум зусиль задля формування інформаційної свідомості у наших учасників.

Прямим підтвердженням цьому є слова учня 10-го класу Краматорської ЗОШ І - ІІІ ст. №1 Єгора Костюченка: «Дуже не хотілося залишати цю школу, адже це єдина школа, в яку я б ходив із задоволенням. Ця школа перевернула мій світ на всі 200%, тепер я майже всюди намагаюся знайти прихований сенс і обман. Я впевнений, ці відчуття залишаться зі мною на все життя». Детальніше>>>

Також наші учасники відвідали Національну суспільну телерадіокомпанію України, побували на екскурсії у музеї Історії телебачення, завітали до Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, де зустрілися з директором Інституту проф. В.В. Різуном.

Учень 10-го класу Краматорської ЗОШ І - ІІІ ст. №1 Богдан Соколенко-Комаров підмітив, що під час гри «Два пілоти» пасажири екіпажу не обрали його пілотувати літак. З чим це було пов’язано? Деталі тут>>>

Під час одного із сесійних модулів Тетяна Іванова, відзначила, що формування медіаграмотності сьогодні означає набагато більше, ніж просто розвиток навичок аналізу та оцінки медіатекстів: «Медіаграмотність компетенція особистісна, соціально-культурна, громадянська. І, тоді, хто ж, як не ми?». В той час, Андрій Юричко підкреслив, що: «Медіаграмотність — це не те, що можна перейняти одноразово. Це те, що потрібно підтримувати постійною профілактикою».

Захід організований Академією української преси за підтримки Представництва Фонду Конрада Аденауера в Україні

envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right