Навчання на адреналіні, або тренінг у форматі брейн-ринг з фактчеку та медіаграмотності

28.10.2019  

Анонсуючи тренінг з фактчеку та медіаграмотності, який відбувся 25 жовтня, не дарма говорилося про його знаковість для факчтек-проекту «БезБрехні» - партнера Академії української преси. Це була проба на життєздатність, ефективність та адаптованість одразу декількох оригінальних ідей, які визрівали на тлі багаторічного тренерського досвіду, розробок навчальних програм та методичних матеріалів саме для роботи зі студентською аудиторією. Завдяки підтримці АУП, НГО N-оst (Німеччина) та регіональних партнерів ідеї вдалося втілити на практиці.

Перша ідея, яка закладена у саму назву заходу – це формат брейн-рингу, який є не просто елементом, чи черговою грою, що насичують будь-який тренінг. Даний формат вперше застосували, як значну практичну частину навчального процесу, що працює і на закріплення отриманих знань та навичок, і на їх поглиблення, і на доопрацювання складних елементів медіаграмотності, розвиток логіки перевірки.

Гра складалася з п’яти раундів-етапів. Кожен раунд – з двох окремих завдань. Раунди – тематичні, вибудовані за принципом наростання складності. Перший – знання термінології, другий – розпізнавання фактів і суджень, третій – викриття маніпуляцій та фейків, четвертий – правильний вибір і застосування джерел перевірки будь-якої інформації, і п’ятий – фактчек-кейси.

Цю дистанцію, яка за часом складала повноцінну тренінгову сесію, команди з трьох вишів Запоріжжя – Запорізької політехніки, Запорізького Національного університету та Класичного приватного – пройшли на адреналіні, на одному диханні і емоційному підйомі.

Друге ноу-хау, яке опрацьовувалося – спеціальні задачки (різних форматів) з медіаграмотності і фактчеку, що були розроблені фахівцями проекту на основі реально напрацьованих кейсів та практик, дійсних прикладів із подій та ситуацій у вітчизняному інфопросторі.

Дані розробки успішно пройшли тестування студентською та викладацькою аудиторією (викладачі також були задіяні у ігровому та навчальному процесі). Вони продемонстрували правильність самої ідеї створення таких задач, доступність даної форми завдань для студентства і зручність для педагогів.

Третя, і напевно, головна ідея – позитивне сприйняття самого формату брейн-ринг-тренінгу, можливість адаптування і масштабування ідеї, висока ефективність засвоєння знань, а головне – виключна зацікавленість учасників.

Тому, перефразувавши голлівудський слоган, можемо з впевненістю сказати – у 2020 році чекайте на всеукраїнські тренінги у форматі брейн-ринг від «БезБрехні»!

Проморолик до тренінгу дивіться тут>>>

envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right