Як правильно писати про зміни в освітньому просторі

20.02.2018  

15-16 лютого у Львові Академія української преси спільно з Національною спілкою журналістів України провели семінар для журналістів «Як зрозуміло писати про реформу освіти». Захід відбувся за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу за фінансуванням Міністерства закордонних справ Німеччини.

Реформування освітнього поля — непроста тема для українського суспільства. Роз'яснити ключові моменти реформи та розставити основні акценти вдалося протягом дводенного семінару.

Валерій Іванов, Володимир Олійник менеджер проекту Фонду Фрідріха Науманна за Свободу, Беате Апельт керівниця проекту в Україні та Білорусі Фонду Фрідріха Науманна за Свободу. (зліва направо)

При висвітленні теми освіти, треба враховувати найдрібніші нюанси та деталі. Це питання не можна вирішити простим копіюванням освітніх стандартів та підходів. Президент Академії української преси Валерій Іванов, запропонував міні-панацею для журналістів, якою бажано керуватися при написанні матеріалів: «Враховувати позитивний та негативний досвід – це є запорукою для грамотного висвітлення будь-якого питання. Мас-медіа має бути дуже обережним, коли цитує різні точки зору, підтримує ті чи інші позиції. Основна вимога до роботи журналістів — розібратися у проблемі та дати повну картину. Не слід зупинятися тільки на тому, що здається правильним самому журналісту. Висвітлення питання має бути з усіх можливих позицій».

Галина Усатенко

Галина Усатенко кандидат філологічних наук, президент громадської організації «Фонд «Європа ХХІ»», очолює підгрупу з освіти у Формі громадянського суспільства Східного Партнерства, член Громадської ради при Міністерстві освіти і науки України зазначила, що «Реформа освіти невпинний процес, починаючи з часів проголошення Незалежності України. Першочергово ми маємо замислитися над тим, що ми вкладаємо в поняття освіта і якими компетенціями має володіти майбутній спеціаліст. Сьогодні говорять про наслідки глобальних змін, наприклад, введення 12-літнього навчання в середній школі. Але реформа освіти процес довготривалий, а інколи й малопомітний для широкого загалу. Цікаво, що саме ці нюанси формують систему майбутнього освітнього процесу і про це треба писати».

Андрій Юричко

Медіатренер та журналіст, кандидат філологічних наук, викладач Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка Андрій Юричко поділив думку колег: «Робота журналіста під час реформ така: виступити посередником між потребами аудиторії і її правом на освіту та можливостями влади, щодо забезпечення цих прав. Але при написанні матеріалів треба враховувати експертні точки зору, а не побутове уявлення про цю тему».

По завершенню заходу, викладачка Львівського національного університету ім. Івана Франка, випусковий редактор журналу РІА-Львів Наталія Войтович поділилася враженнями від дводенного заходу та розповіла чому саме для львівської області тема семінару є актуальною: «Львів — перше місто, яке приймає реформи. Умовно кажучи, саме на нас чомусь «тестують» реформи. Можливо, в чомусь ми консервативні, в чомусь ми готові приймати нове. Не завжди в медіа правильно висвітлюється освітня реформа, не завжди вона грамотно подається. Семінари, які спрямовані на роз’яснення питання освіти є дуже потрібними. Ми можемо довідатися, як правильно висвітлювати реформу. Також дізнатися нюанси, які ми не до кінця знаємо або не знаємо взагалі».

Масштабний трирічний спільний проект Академії української преси та Фонду Фрідріха Науманна за Свободу (за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини) спрямований на підвищення рівня кваліфікації українських журналістів.

Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland
За підтримки Федеративної Республіки Німеччина

envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right